Julkaistu: 5.11.2020

Pirkanmaan Voimialle kunniamaininta Vuoden oppisopimustyönantaja-kilpailussa

Pirkanmaan Voimia Oy palkittiin valtakunnallisessa Suomen Oppisopimusosaajat ry:n järjestämässä On aika palkita tekijätyypit -kilpailussa. Tunnustus myönnettiin pitkäjänteisestä oppisopimustoiminnasta ja opiskelijalähtöisyydestä.

Raadin mukaan kisa oli erittäin kovatasoinen ja yli 20 työntekijää työllistävien työnantajien sarjassa jaettiin ensimmäisen palkinnon lisäksi kaksi kunniamainintaa. Raati totesi, että kaikki osallistuneet, palkitut ja kunniamaininnan saajat ovat erinomaisia oppisopimuskoulutuksen laaja-alaisten mahdollisuuksien puolestapuhujia.

Pirkanmaan Voimian saaman kunniamaininnan myöntämisperusteina oli pitkäjänteinen oppisopimustoiminta ja opiskelijalähtöisyys. Esimerkiksi viimeisen kahden vuoden aikana Voimiasta on osallistunut yli 80 opiskelijaa oppisopimuskoulutukseen – eli suhteellisen lyhyen ajan sisällä enemmän kuin joka kymmenes voimialainen on ollut  mukana koulutuksessa. Koulutuksen järjestäjän Tampereen seudun ammattiopisto Tredun kanssa on tehty yhteistyötä jo vuodesta 2007. Opiskelijalähtöisyys näkyy mm. opintojen räätälöintinä. Oppisopimusta käytetään myös rekrytoinnin tukena.

Palkitut tahot ja kunniamaininnan saajat julkistettiin Suomen oppisopimusosaajat ry:n webinaarissa 4.11.2020. Kunniakirjat on allekirjoittanut opetusministeri Li Andersson.

Arvostamme saamaamme tunnustusta kovatasoisessa kilpailussa. Kiitämme lämpimästi meidät kisaan ilmoittanutta Tampereen seudun ammattiopisto Tredua hyvästä yhteistyöstä.

Mikäli et ole vielä nähnyt yhteistä kilpailuvideotamme, voit katsoa sen alla olevasta linkistä!

Pirkanmaan Voimian ja Tredun kilpailuvideo

Katriina Bergmann