Julkaistu: 2.9.2022

Hyvinvointialueelta Voimiaan siirtyvän henkilöstön muutosneuvottelut aloitettu

Ateriapalveluhenkilöstö ja tietyissä puhtauspalvelutehtävissä työskentelevät siirtyvät 1.1.2023 Pirkanmaan hyvinvointialueelta välittömänä jatkoliikkeenluovutuksena Pirkanmaan Voimian palvelukseen. Muutosneuvottelut Pirkanmaan Voimiaan siirtyvän henkilöstön osalta on aloitettu hyvinvointialueen ja yhtiön välillä 23.8.2022. Voimiaan siirtyy arviolta 230 henkilöä.

Muutosneuvottelujen tarkoituksena on henkilöstön siirtyminen Voimiaan liikkeenluovutuksella ns. vanhoina työntekijöinä. Lisäksi valmistelun tavoitteena on palveluiden jatkuvuuden varmentaminen vuodenvaihteessa. Me Voimiassa odotamme jo innolla uutta henkilöstöä ja uusia asiakkaita, sanoo Pirkanmaan Voimian toimitusjohtaja Esa Sairanen.

Pirkanmaan hyvinvointialueen aluevaltuusto on 16.8.2022 päättänyt tukipalvelujen järjestämistavat ja keskittämisen in house -yhtiöihin. Päätöksen mukaan Pirkanmaan hyvinvointialueen merkittävänä kumppanina Pirkanmaan Voimia tuottaa ateria- ja puhtauspalveluita 1.1.23 alkaen.

Pirkanmaan hyvinvointialueen tiedote 30.8.2022