Julkaistu: 12.5.2020

Tampereella ollaan valmiina koulujen avaamiseen

Pirkanmaan Voimia Oy on valmistautunut yhteistyössä kasvatus- ja opetuspalveluiden kanssa aloittamaan toiminnan kouluilla 14.5.2020 alkaen. Päiväkodeissa toiminta jatkuu laajempana, kun lapsia palaa päivähoitoon. Sujuvan yhteistyön ansiosta lasten ja aikuisten turvallisuus on huomioitu parhaalla mahdollisella tavalla.

Pirkanmaan Voimia on tehnyt yhteistyössä kasvatus- ja opetuspalveluiden kanssa koulukohtaisen toimintaohjeen ateria- ja puhtauspalveluiden toteuttamiseen koulujen alkaessa. Tehostettu siivous, jossa mm. kaikki ote- ja kosketuspinnat puhdistetaan kahdesti päivässä, jatkuu kaikissa päiväkodeissa ja kouluissa.

Palveluiden järjestämisessä lyhyelle ajanjaksolle nopealla aikataululla on mietitty kokonaisuuden kannalta järkevimmät ja turvallisimmat ratkaisut.

Ruokailu tapahtuu porrastetusti ja väljästi ruokasalissa tai luokissa. Oppilaat pesevät ja desinfioivat kätensä ennen ruokailua. Aikuiset annostelevat ruoan. Erityisruokavaliota noudattavat oppilaat on huomioitu normaaliin tapaan. Hygienia- ja turvallisuussyistä luokkaruokailussa käytetään kertakäyttöastioita. Luokissa on käyttövalmista puhdistusainetta ja kertakäyttöliinoja, joilla likaantuneet pinnat voi puhdistaa heti luokkaruokailun jälkeen. Retkipäiviä on koulun viimeisille viikoille luvassa runsaasti; retkille osallistuville toimitetaan retkieväät, jotka sisältävät sämpylän, pillimehun ja hedelmän.

Muuttuneessa tilanteessa Voimian henkilöstöä on kutsuttu lomautuksilta töihin tarvittava määrä palveluiden hoitamiseksi. Asiakkaidemme palvelut turvataan laadukkaasti ja häiriöttömästi kaikissa tilanteissa.

Vielä ei ole näköpiirissä paluuta tavalliseen arkeen, vaan erityisjärjestelyt jatkuvat tavalla tai toisella. Kesän aikana seuraamme epidemiatilanteen kehittymistä ja arvioimme sen vaikutuksia syksyn toimintaan.

Tarja Alatalo

Liiketoimintajohtaja, Pirkanmaan Voimia Oy