Julkaistu: 19.3.2020

Pirkanmaan Voimia Oy aloittaa yhteistoimintaneuvottelut

Pirkanmaan Voimia Oy:ssä on arvioitu koronavirusepidemian vaikutuksia yhtiön toimintaan ja taloudelliseen tilanteeseen asiakkaiden palvelutarpeiden muuttuessa voimakkaasti. Yhtiössä on 19.3.2020 käynnistetty määräaikaisia lomautuksia koskevat yhteistoimintaneuvottelut ja neuvottelut paikallisen sopimuksen tekemiseksi lomarahaleikkauksia koskien yhtiön taloudellisen tilanteen ja toiminnan häiriöttömän jatkuvuuden turvaamiseksi.

Yhteistoimintatoimintaneuvottelut koskevat enimmillään 600 henkilöä. Lomautusneuvottelun ulkopuolella on TAYS Keskussairaalan, TAYS Pitkäniemen, TAYS Hatanpään ja Koukkuniemen ravintokeskusten henkilöstö. Mahdolliset lomautukset toteutetaan siten, että Pirkanmaan Voimia Oy:n asiakkaat palvellaan sovitusti ja palvelutoiminta jatkuu kaikissa olosuhteissa.  Lomarahaleikkaukset koskisivat koko henkilöstöä.

Näiden neuvottelujen myötä pyrimme minimoimaan koronavirusepidemian aiheuttamat taloudelliset vaikutukset ja varmistamaan tulevaisuuden työpaikat Pirkanmaan Voimiassa, sanoo toimitusjohtaja Esa Sairanen.

Toimitusjohtaja Esa Sairanen
puh. 040 536 7117