Julkaistu: 12.12.2023

Lakon 14.12.2023 vaikutukset Voimian Lasten ja nuorten palvelualueen ateria- ja puhtauspalveluihin

Julkisten ja hyvinvointialojen liiton (JHL) Pirkanmaan Voimiaan kohdistuva lakko vaikuttaa torstaina päiväkotien, koulujen ja 2. asteen oppilaitosten ruokailuun. Lakon vaikutukset näkyvät vielä seuraavan viikon tiistaina 19.12. erityisruokavalioiden puuttumisina. Pahoittelemme lakon aiheuttamaa harmia asiakkaillemme ja pyrimme tekemään hankalassa tilanteessa parhaamme.

  Päiväkodit ja esikoulut

Lakko ei vaikuta Kuuselan päiväkodin ateria- ja puhtauspalveluihin. Pellervon vuorohoitopäiväkodin osalta tieto lakon vaikutuksista tarkentuu myöhemmin.

Päiväkodeissa on tarjolla vaihtelevasti muroja, smoothieita, maitoa, mehukeittoa, leipää ja hedelmiä. Pyydämme huoltajia huomioimaan, että emme pysty toimittamaan erityisruokavalioita. Mikäli lapsella on erityisruokavalio, kannattaa pakata mukaan lämpimässä säilyvät eväät.

Lapsella voi olla lämpimässä säilyvät eväät kouluissa toimivissa esikouluryhmissä tukemassa koulussa tarjottavia tuotteita. Erityisruokavalioita emme pysty toteuttamaan lakon aikana ruokailuissa.

Koulut ja oppilaitokset

Lakko ei vaikuta Konetalon väistötilan, Puistokoulu Vuoreksen ja Erho-yksikön ateria- ja puhtauspalveluihin.

  Muissa kouluissa ei lakon aikana ole mahdollista tarjota lämmintä ruokaa. Koululounaaksi tarjotaan vaihtelevasti mehukeittoa, smoothieta, välipalakeksejä, hedelmiä ja leipää. Halutessaan oppilaat voivat ottaa mukaan lämpimässä säilyviä omia eväitä koulun tarjontaa täydentämään.  Pyydämme huoltajia ja oppilaita huomioimaan, että erityisruokavalioita ei pystytä lakon aikana koulujen tarjoiluissa huomioimaan.

Oppilaitoksissa ateriapalvelua ei pystytä järjestämään ja opiskelijaravintolat ovat torstain 14.12. kiinni. Lakko ei vaikuta Lempäälän Virta-kampuksen eikä Tredu Mediapoliksen, Metsätien, Pirkkalan, Oriveden ja Virtain toimipisteisiin.

Iltapäiväkerhot kouluissa

Lapsella tulee olla lämpimässä säilyvät eväät kouluissa toimivissa iltapäiväkerhoissa. Valitettavasti Voimia ei pysty takaamaan, että kerhoissa on välipalatuotteita tarjolla.

Puhtauspalvelut

Kouluissa ja päiväkodeissa pyritään varmistamaan puhtauden perustaso. Oppilaitoksissa siivous sujuu lähes normaalisti lukuun ottamatta lakon alaisia kohteita, joissa Voimia on palveluntuottajana.

Lakon vaikutus tiistain 19.12. erityisruokavalioihin

Tiistaina 19.12. lakon vaikutukset näkyvät mahdollisina erityisruokavalioiden puuttumisina päiväkodeissa ja kouluissa. Suosittelemme, että huoltajat pakkaavat lapselle mukaan lämpimässä säilyvät eväät.