Julkaistu: 12.12.2023

Lakon 14.12.2023 vaikutukset Pirkanmaan hyvinvointialueen ateria- ja puhtauspalveluihin

Julkisten ja hyvinvointialojen liiton (JHL) Pirkanmaan Voimiaan kohdistuva lakko näkyy torstaina 14.12. Pirkanmaalla. Pahoittelemme lakon aiheuttamaa harmia asiakkaillemme ja pyrimme tekemään hankalassa tilanteessa parhaamme.

Sairaalat ja ympärivuorokautinen hoiva rajattu lakon ulkopuolelle

Tämän hetkisen arvion mukaan lakon ulkopuolelle on rajattu yleensä suojelutyön piiriin kuuluvat kohteet. Näin ollen lakko ei vaikuta sairaaloiden, vanhainkodin, asumis- ja kotiin toimitettavien aterioiden ateriapalveluun eikä näiden asiakkaiden puhtaus- ja osastopalveluihin. Ateriat valmistetaan ja toimitetaan normaalisti edellä mainituille asiakkaille.

Päivätoiminnan ja toimintakeskusten ateria- ja puhtauspalveluita ei pystytä toteuttamaan torstaina 14.12. muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta. Lähitorien ravintolat ja lounasravintolat ovat suljettuina.

Kohteissa, joissa puhtauspalvelut toteuttaa ulkopuolinen palveluntuottaja, puhtauspalvelu toimii normaalisti. Kohteissa, joissa puhtauspalvelut toteuttaa Voimia, pyritään varmistamaan puhtauden perustaso mahdollisuuksien mukaan.

Tiina Tamiola
Palvelujohtaja, Hoidon palvelualue